Maʿrifet bābından eylerseŋ heves / Bā vü sīnüŋ remzi dāim saŋa bes
İmdi sen bil kim Ḥażret-i ʿAlī “bānuŋ altındaki noḳṭa benüm” dimişdür.
Yaʿnī bu noḳṭayı remz ṭarīḳıyla īrād itmekden murādı budur kim “cümle
eşyānuŋ ḥaḳīḳati bir cevherden olmışdur, ol cevher benüm” dimek olur.
Görmez misin Ḳur’ān yigirmi sekiz ḫarfdür, cümlenün aṣlı elifdür ve elifüŋ
aṣlı noḳṭadur ve ol m-noḳṭa bu kešret yoġ-iken var idi. İmdi
vücūduŋ olmadın ve gözüŋ ve ḳaşuŋ ve cümle aʿżāŋ yoġ-iken bir nuṭfe
idüŋ ve ol noḳṭa-mišāl olan nuṭfe ẓāhir olmaḳ istedi. Şehvet
olup ana raḥmine düşdi, gelüp ẓāhir oldı, ḳaddüŋ elif gibi müstaḳīm
olup elif olduŋ. Başuŋ ol noḳṭa-i ḥaḳīḳat oldı, vücūduŋ
bā oldı. Sāir aʿżāŋ başdan başa ḥurūf oldı. İmdi başdan
ayaġa kelāmullāhsın. Āgāh ol ki besmelenüŋ sırrı senüŋ vücūduŋda oldı.
Vücūdı ḥurūf mešābesinde oldı, ḥurūfuŋ evveli ise elifdür.
Elifüŋ evveli noḳṭadur. Ol noḳṭa ki Ḳur’ānuŋ evvelinde besmelenüŋ
Altında vāḳiʿ olmışdur. İşte Ḥażret-i ʿAlī, kerremallāhu vecheh, “ol noḳṭa
benüm” dir. Yaʿnī “cemīʿ eşyānuŋ aṣlı benüm” dimek olur. Eger sen daḫı bildügüŋ
bilürseŋ ve ḥaḳīḳatüŋden āgāh olursaŋ bismillāhuŋ “bā”sı ve ol
Bānuŋ noḳṭası sen olursuŋ. İmdi ẕāt deyü Ḥażret-i Ḥaḳḳ’uŋ varlıġına
dirler. Yaʿnī vücūdına dirler. Cemīʿ ʿālem anuŋ ẕātından ʿibāretdür. [323a]
“İnnā lillāhi ve innā ileyhi rāciʿūn”. Aŋa işāretdür. Yaʿnī cümle ʿālem bendendür,
girü ve baŋa rāciʿ olur dimek olur. Ammā bu gelmek ve gitmek iʿtibārı ḫalḳa
tefhīm içündür. Yoḫsa kāmil ḳatında hīç varma gelme yoḳdur. Beyt:
Varma gelme hīç yoḳdur Ḥaḳḳa ey ṭālib hemān / Geç enāniyyet ṭarīḳından bu remze varı gör
Ve sen vücūduŋı senüŋ vücūnduŋ bilme / Ve sen hīç seni ṣanma senüŋ nesneŋ yoḳdur
Naẓm: Bu sende ben diyen bil sen degülsin / Sen olsan cān degülsin ten degülsin
Saŋa bu senlik adın sen ki ṭaḳduŋ / Caḥīmi kendü öz elüŋle yaḳduŋ
Gören oldur görinen cümle oldur / Hemān bu göz arada Ḥaḳḳa yoldur
Ḥażret-i Ḥaḳḳuŋ sekiz ṣıfātı vardur. Ol ṣıfātlaruŋ ulusı ism-i ʿalīmdür.
Ve biri daḫı Ḳādirdür ve Ḥayydur, Mürīddür, Semīʿdür, Baṣīrdür,
Mütekellimdür ve biri daḫı ism-i Cūddur. İmdi eger bu ṣıfātlar sende olmasa
sen meyyit olursun. Pes bu ṣıfātlarla muttaṣıf olduġuŋdan āgāh
olursaŋ mertebe-i idrāke yetişüp bī-şübhe
ḥaḳīḳate erişürsün. Allāhümme
yessir.
Yorumlar
Yorum Gönder